"EMAS ADALAH PENYIMPAN NILAI KEKAYAAN YANG SEBENAR OLEH ITU REBUTLAH PELUANG YANG DITAWARKAN OLEH PERUNDING EMAS ANDA AKAN MERASAI KEUNTUNGANNYA"
-Haffiz Hamid 0123851772 (Master Dealer A0851)-

Tuesday, February 23, 2010

Payung

Salam
Sediakan payung sebelum hujan. Hujan batu di negeri orang hujan emas di negeri sendiri. Itu ler pasal payung kaler emas ngeh2...

Rupa2nya simpanan emas ni berguna pada masa sekarang ni kita boleh belajar sejarah tapi xboleh jangka apa akan terjadi pada masa akan datang. Walaupun kita telah buat pelbagai persediaan tapi tau tak emas ni lah yang paling penting dalam persediaan kita. Ramai xsedar ataupun xambil pedoman. Sejarah mengajar kita tapi kita yang perlu ubah sejarah. Simpanan emas mengajar kita berdisplin, berjimat cermat, berbuget2 dan berharta. Ekonomi sosial pun kena jalan jugak supaya demand & supply stabil. Bershopping la dengan berhemah dan beradab. Umpama emas itu tanggungjawab kita memelihara harta dari riba dan caj2 yang tidak perlu. Perlu diketahui berat mata memandang emas berat lagi nak dipikulnya. Walaupun berat tapi itula kekayaan yang fizikal yang jelas berbanding wang kertas. Wang kertas hanyalah secebis kertas yang boleh dibakar dan dikoyak2. Sebelum wang kertas dipakai emas la menjadi medium proses jual beli. Sistem batu bata jugak diorg pakai pada zaman dahulu kala. Tapi disebabkan kita dijajah sehingga merdekanya kita wang kertas la menjadi idaman kalbu. Persepsi boleh diubah kesedaran boleh dicari nur cahaya dengan keizinan Allah S.W.T kita boleh memperoleh payung itu Insyallah.

No comments: