"EMAS ADALAH PENYIMPAN NILAI KEKAYAAN YANG SEBENAR OLEH ITU REBUTLAH PELUANG YANG DITAWARKAN OLEH PERUNDING EMAS ANDA AKAN MERASAI KEUNTUNGANNYA"
-Haffiz Hamid 0123851772 (Master Dealer A0851)-

Tuesday, February 23, 2010

Otak

Setelah diusha2, dirisik2 dan dikira2 rupanya beginilah la rupa otak aku bila da beli emas ni asyik fikir pasal emas jer. Bahaya jugak ni boleh kena kanser emas ni hehe..

Otak akan menjana sistem saraf sensitif sehingga mengawal tindakan keputusan seseorang itu. Tindakan yang positif akan menjana pemikiran yang simple target movement. Target utama aku hendak menyahut cabaran dinar emas. Mudah sahaja 1 dinar=1bulan. Tapi bagi sesetengah orang bukan mudah sebab ada mental block. Bagaimana kita mengubah pemikiran seseorang itu mudah jer sahaja kerana kita xboleh mengubahnyer hanya diri orang itu akan mengubah pemikirannya. Kita hanya bagi pendapat dan cerita bagaimana target kita itu. Persekitaran juga main peranan di situ emosi akan ambil alih perubahan yang nyata ikut kekawan jer. Sebenarnya kita akan sesat perlu ada ilmu mengawal emosi itu. Mudah sahaja kita tengok kat cermin adakah aku dah beli emas jadi belum kalau belum beli la pe lagi hehe.. Sebenarnya emosi boleh dikawal dengan mengunakan otak emas kita. Kita mesti menganggap ilmu itu tidak boleh disimpan sebab kekadang kita akan lupa mengikut usia yang mula lanjut. Masa itu baru kita lalui masa2 keemasan kita. Tak kan kita nak tunggu sampai masa itu. Jadi sebelum terlambat gunakan lah otak sebaik2nya. Good luck everbody.

No comments: