"EMAS ADALAH PENYIMPAN NILAI KEKAYAAN YANG SEBENAR OLEH ITU REBUTLAH PELUANG YANG DITAWARKAN OLEH PERUNDING EMAS ANDA AKAN MERASAI KEUNTUNGANNYA"
-Haffiz Hamid 0123851772 (Master Dealer A0851)-

Wednesday, March 3, 2010

Kunci

Salam

Kebebasan, kebinasaan, keceriaan, kehidupan lebih baik dan pengabadian. Diluahkan secara teori umpama kunci menjadi segala pembuka kepada semua ini. Walaupun dirintih hingga mahu agar kunci itu dibuka akan menjadi punca segala2nya terjadi sesuatu perkara. Kunci modal mejadi target utama perniagaan yang menguntungkan or merugikan ibarat pengimbangan yang memerlukan berat yang sama or kita akan totally lost of control.

Diberi kunci akan memberi kita hak mutlak kebebasan yang nyata namun apakan daya hingga kini perubahan zaman yang semakin hari semakin kompleks. Persekitaran yang dicemari dengan pelbagai budaya dan berbagai ragam manusia yang hingga kini sukar dirungkai. Apakah berbaloi kebebasan itu??.  Namun segala akan terjawab apabila ianya membawa kebaikan sehingga turun temurun.

Gagal mengawal kebebasan jugak akan membinasakan kita. Malah umpama menjadi satu pertandingan kebebasan bersuara akan membinasakan kita. Sejarah mengajar kebebasan yang mutlak adalah dapat mengawal semua intipati rangkaian duniawi. Jika tidak ketidak seimbangan akan dirasai. Umpama dunia akan binasa kerana dek ketidak seimbang alam. Gempa bumi, kemarau panjang, panas mendidih, banjir, ribut taufan dan kekejaman akan berleluasa sehingga kini diberitakan.

Namun keceriaan akan terbit jika kunci digunakan sebaiknya. Perlu diberi salam dan diketuk dahulu pintunya baru dibuka kunci pintu itu sendiri akan disambut dengan penuh keceriaan. Rasa hormat dan dipandang tinggi akan menjadi tajuk perbualan sehingga kini. Dirasai seluruh alam sehingga diberi kunci penghormatan itu caranya jika hendak mula sesuatu perbincangan.

Kunci jugak akan memberi penghidupan lebih baik di alam universal ini kita tahu bahawa kunci kejayaan adalah usaha yang xkenal erti putus asa. Perlu diingat kehidupan yang lain akan menjelma umpama kunci diberi semua orang untuk memulakan kehidupan. Malah kita sendiri perlu buat sesuatu sambil tidak perlu menunggu lagi. Jika tunggu akan rugi seribu bahasa.

Pengabadian yang nyata akan terbit secara semula jadi. Jika diamati, dirasai dan menjiwai akan menjadi kebiasaan. Disiplin yang setiap hari dipraktikan akan menjadi satu habit. Secara xlangsung pengabadian akan menjelma jika diteruskan akan diberitakan kebaikan yang senantiasa tanpa mengenal erti sempadan. Dunia Information Technology pada hari ini memberi kan kita pengabadian menghadap kunci yang diberi tanggungjawab, amanah, kepercayaan dan sifat bertimbang rasa. Aku berdoa berharap sangat semoga agar semua orang merasai kunci emas itu supaya akan merubah hidup mereka.
Kunci Emas/Golden Key

2 comments:

♥S@R@♥ said...

sayang kunci emas i da kt u..bila nak pulangkan?hehe

Haffiz Hamid said...

Hehe